Coronet 31 Aft cabin 1975
12.727 visninger
|
Oprettet:
Coronet 31 Aft cabin
Årgang:
1975
Type:
En halvplaner med agterkahyt og skrueaksel.
Cruisespeed Ca. 8 knob, forbrug Ca. en liter pr. sømil.
Topspeed 15 knob.
Cruisespeed Ca. 8 knob, forbrug Ca. en liter pr. sømil.
Topspeed 15 knob.
Drivkraft
Perkins HT6.354M
Horisontal 6 cylinderet rækkemotor på 165 hk.
Horisontal 6 cylinderet rækkemotor på 165 hk.
Størrelse
9.65 meter lang.
3.18 meter bred.
Tørvægt 4090 kg.
Nok noget mere som den står.
3.18 meter bred.
Tørvægt 4090 kg.
Nok noget mere som den står.
Interiør
Originalt mahogny interiør.
Der er en dobbeltkøje og toilet i agterkahytten.
I forkahytten er der en sofa der kan slåes ud til en dobbelt køje,
en dobbelt køje i stævnen.
Et pantry med to gasblus, håndvask og køleskab
Et toilet med håndvask.
Der er siddepladser til 8-10 personer.
Der er en dobbeltkøje og toilet i agterkahytten.
I forkahytten er der en sofa der kan slåes ud til en dobbelt køje,
en dobbelt køje i stævnen.
Et pantry med to gasblus, håndvask og køleskab
Et toilet med håndvask.
Der er siddepladser til 8-10 personer.
Ekstraudstyr
TMQ autopilot.
Nasa clipper lod.
Klarsigt roterende rude.
Bowpropel.
Quick 25 ampere marinelader til 3 batterigrupper.
Furuno VHF.
Håndholdt ICOM IC-M33 VHF. Vandtæt og flydende.
Radar (virker ikke pt.)
Targabøjle
To søgeprojektører på targabøjlen.
Vetus vindmåler.
Garmin gps.
10" kortplotter på en tablet pc med et komplet verdenskort, i samme detaljegrad som man ser på eks. en ny Garmin plotter. (IP67 vandtæt til en meters dybde i en halv time og stødsikker)
Nasa clipper lod.
Klarsigt roterende rude.
Bowpropel.
Quick 25 ampere marinelader til 3 batterigrupper.
Furuno VHF.
Håndholdt ICOM IC-M33 VHF. Vandtæt og flydende.
Radar (virker ikke pt.)
Targabøjle
To søgeprojektører på targabøjlen.
Vetus vindmåler.
Garmin gps.
10" kortplotter på en tablet pc med et komplet verdenskort, i samme detaljegrad som man ser på eks. en ny Garmin plotter. (IP67 vandtæt til en meters dybde i en halv time og stødsikker)
Bemærkninger
Det er en herlig ældre Coronet bygget i DK.
Træ overbygningen, hardtoppen og targabøjlen skal afmonteres og erstattes med en fulddækkende kalesche.
Måske skal der være en lille hardtop tilbage, men ved det ikke helt endnu.
Jeg regner med at i denne sæson at åbne siderne og erstatte det med kalesche og så se hvad jeg vil med hardtoppen.
Indvendig i cockpittet skal den føres tilbage til original stand med 4 permanente siddepladser og et bord i bagbord side.
Der skal installeres varmt og koldt trykvand da der kun er koldt vand nu.
Evt. et par davider til gummiraceren.
Bunden skal skrabes ind til primeren og males.
Udstødningen er ført bagud i en for lille dimension, jeg regner med at føre den tilbage til det originale som er ud igennem styrbord side.
Lidt sjovt at jeg selv ender med en "væltet" maskine.
Jeg er udd. LV. mekker ved et busselskab og dengang undrede jeg mig over at der ikke blev brugt liggende motore i både og nu har jeg så selv en.
Træ overbygningen, hardtoppen og targabøjlen skal afmonteres og erstattes med en fulddækkende kalesche.
Måske skal der være en lille hardtop tilbage, men ved det ikke helt endnu.
Jeg regner med at i denne sæson at åbne siderne og erstatte det med kalesche og så se hvad jeg vil med hardtoppen.
Indvendig i cockpittet skal den føres tilbage til original stand med 4 permanente siddepladser og et bord i bagbord side.
Der skal installeres varmt og koldt trykvand da der kun er koldt vand nu.
Evt. et par davider til gummiraceren.
Bunden skal skrabes ind til primeren og males.
Udstødningen er ført bagud i en for lille dimension, jeg regner med at føre den tilbage til det originale som er ud igennem styrbord side.
Lidt sjovt at jeg selv ender med en "væltet" maskine.
Jeg er udd. LV. mekker ved et busselskab og dengang undrede jeg mig over at der ikke blev brugt liggende motore i både og nu har jeg så selv en.
Coronet 31 Aft cabin
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Hmm. Nu kan jeg ikke finde det.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Men kan se der er flere til salg i den størrelse.
165 er åbenbart en opgraderet 145 med bla andet anden turbo og ændret pumpe.
http://www.forsalekijiji.net/used/other-mainship-34-trawler
Her er om opgraderingen
The earlier Simms turbos can't produce more than 145HP due the lack of boost pressure, but the later Holset turbo-chargers produced enough boost to extract 165HP if the fuel pumps uprated.
Read more at http://www.ybw.com/forums/showthread.php?82232-Perkins-HT6-354#tx5lE2OkAYsb9k6u.99
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 71 Både: 6 Emner: 63 Svar: 428
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
145 hk uden intercooler.
165 hk med intercooler.
175 hk i GT modellen med intercooler.
Hvad der er i forskel ved jeg ikke.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 71 Både: 6 Emner: 63 Svar: 428
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 1 Svar: 17
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 575 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
(kig evt. forbi min båd)
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Det er kun 2,5 mm. Tykt og limet på den originale mahogni d
Dørk.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
Det meget flotte gulv i salonen hvordan og af hvad er det lavet ?
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Så skal agterkahytten lige samles igen, og mangler temperatur til at kunne give bunden de 4 lag primer inden bundmaling.
Men ellers mangler jeg bare lidt styretøj og noget oliespild at få styr på.
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 3
mar 2013
Følger: 1 Svar: 11
Erik. alias Lynæs
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 3
jun 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 33
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Så kom der lige lidt nye foto.
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 1 Svar: 1
Fin båd. Dansk kvalitet når det er best
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Tak for det.
Nej jeg har ikke solgt den endnu, men den er sat til salg, så hvis du kender nogle der kan bruge den så er jeg til at tale med.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 7 Både: 4 Svar: 9
Tillykke med den nye båd.
en dejlig rummelig båd.
den ser velholt ud på træværket.
så er vinter projekete redet
har du solgt Miradaen ???
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Både: 1 Svar: 90
Nå, så kunne du ikke vente længere, med at oprette den nye damper, hva´? ;o)
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Tak for det Nico.
Ja den har stempelformen til det, med forbrændingskammer i stempeltoppen, Så olien skal bare varmes.
Men med det forbrug så tror jeg sgu ikke jeg gider at døje med det.
Så kommer den også bare til at lugte som en grilbar,
Det ville være træls hvis der lige pludseligt kommer en op på siden og bestiller "to hotter og en kave"
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Hvor er den bare fin!
Stort tillykke
Hvem sagde RapsOlieDamper?
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 71 Både: 6 Emner: 63 Svar: 428
Den skal da tilbage til original "med lille hardtop"
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 11 Svar: 266
med din nye båd høj her fra
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Fornemt med 2 toiletter - og super fin indretning
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Ja legetøj skal der til.
maj 2009
Følger: 19 Følgere: 11 Både: 3 Emner: 9 Svar: 129
skiv altid rart med nyt lejetøj,