{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

Søren A
Søren A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 62

Trifoil problem fundet ?? {{forumTopicSubject}}

Ja savet hul ned til skummet og ganske rigtig fyldt med vand ??træ pladen jeg savet af var gennem blødt af vand og mega tung så fjernede jeg skum på størrelse med en knytnæve ligmed 8 cm vand så kan jeg bedre forstå mit træk spil på 550 kg brød sammen købte så et elspil der skulle kunne tage stor båd det gav næsten også op mvh Søren

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trifoil problem fundet ??
  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#1   3. sep 2013 Sådan

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#2   3. sep 2013 Igen

profilbillede
  • #3   3. sep 2013 Er du så også så heldig at have spagnum i dine vanger samt hækplade ( tjek evt mit glastron album. gammel båd, MEGET råden)

• #4   3. sep 2013 av, så ved du godt hvad du skal lave til vinter

• #5   3. sep 2013 Ja det er bare at klø på.. Alt er råddent og skal skiftes

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#6   3. sep 2013 Ja er så småt begyndt men der er fandme lang vej endnu godt nok var båden billig men alligevel ??

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#7   3. sep 2013 Lige umiddelbart har jeg ingen vanger eller spagnum heldigvis ??

• #8   3. sep 2013 Kan det i det hele taget svare sig ? du kan nemt købe en god speedbåd uden motor m.m for få tusinde, og så bare flytte motoren over på den..

En trifoil kan være noget af en opgave at sejle i, da de har en tendens til at være stive og meget ukomfortable at sejle i, da de har en huggende tendes,når der blot er lidt bølger..

Kan du evt. oploade et helt pic af den..

Jeg har ikke prøvet alle modeller af Trifoils, så der kan naturligvis være undtagelser.

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#9   3. sep 2013 Jeg bruger den til og fiske i da den er lækker stabil og godt med plads af en lille båd

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#10   3. sep 2013 Ja

profilbillede
  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#11   3. sep 2013 Ingen skønhed men det håber jeg den bliver til næste sæson??

• #12   3. sep 2013 Det var en custom overbygning du har på der.

Kunne være interessant at finde ud af, hvad båden vejer nu og efter. Jeg tvivler stadig på, at det er vandet i skummet som gør, at den ikke planer.

Uanset så trænger den til en omgang!

Der er et par gallerier herinde hvor nogle andre bruger har splittet deres Trifoils ad. Der kan du måske hente noget inspiration.

God arbejdslyst smiley

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#13   3. sep 2013 Overvejer også og tage den med ud på vores brovægt på arbejdet inden jeg kommer for langt nogen der ved hva sådan en mercury 402 vejer

• #14   3. sep 2013 ca. 80 kg

• #15   4. sep 2013 Ellers løft den af inden du vejer den. Den skal alligevel af når du skiller det hele ad.

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#16   4. sep 2013 430kg

• #17   4. sep 2013 Er det vægten på din svigermor??

Kun båd? Inkl motor??

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#18   4. sep 2013 Nej hehe det er kun båden

• #19   4. sep 2013 Ok. Har en brochure liggende på dem. Mener den skal veje godt 200 kg hvis det er en de luxe + din overbygning og hvis der ellers er lavet andet.

Fint du får den lavet men jeg vil stadig mene du har et fremdriftsproblem der venter på dig smiley Vi får se! (hvis du nogensinde bliver færdig...)

• #20   4. sep 2013 hvis du får fjernet 200kg fra bunden af båden og får bunden gjort ordentlig ren tror jeg du har et godt udgangspunkt..... det er jo vildt

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#21   4. sep 2013 Jamen bunden af båden ligner Mols bjerge i glasfiberen så der er rigtig meget slibe arbejde forude også og så skal hækken kortes 3cm ned så motor passer 100 procent til båden men ja 200kg for meget vægt fordelt i hele bunden er sku vildt synes jeg, kan også godt ske jeg skal have en ny skrue modellen mindre, vi får se??

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#22   4. sep 2013 Hvis jeg nu for den slebet godt ned så det bliver pænt , hva skal man vi af maling vil gerne have den bliver så glat som muligt??

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#23   4. sep 2013 Tænker på den udvendige bund af båden

• #24   4. sep 2013 hvis den er så fyldt med vand ville jeg slibe den helt ned udvendigt(for der har sikkert været osmose osv) og give den et nyt lag gelcoat/topcoat(hvis det sprøjtes på bliver den som ny, men man kan også rulle det pænt på med en lakrulle). men lad os lige se et billede af månelandskabet

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#25   4. sep 2013 Ja det bliver nok først lørdag når den er adskilt og tømt for skum så den kan blive vendt om så kommer der billeder igen

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#26   4. sep 2013 Det bliver sprøjtet på hvormange lag gelcote skal sådan ha og skal man bruge andet udover gelcote eller er gelcote nok er ny så undskyld de mange spørgsmål??

• #27   4. sep 2013 altså nu er det jo gelcoaten der er yderskallen.. så jeg ville give den 3 lag(men det er der nok nogen herinde der ved mere om hvordan skal gøres korrekt) min blev rullet med 3 lag, og du skal være obs på at der skal være voks(parafinolie) i det yderste lag(så kaldes det pludselig topcoat), for at det hærder op og bliver blankt, eller forbliver det lidt klistret.

skal den ligge i havn, for i så fald ville jeg give den en gang lightprimer og bundmaling udenpå bagefter(kun under vandlinien selvfølgelig)

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#28   4. sep 2013 Okay super ?? den skal bo på min trailer

• #29   4. sep 2013 så sparer du lightprimer og bundmaling

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#30   5. sep 2013 Cool jamen jeg må prøve mig frem??

• #31   12. sep 2013 bord da et hul i enden og lug vanden ud den vej og prøv og det har hjulpet lidt..
    det ville jeg gøre

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#32   12. sep 2013 Havde jeg. Gjordt men hvis alt vandet skal ud den vej ville det tage omkring 7 år da skummet er nåsten tæt ??

• #33   12. sep 2013 men du kan da få noget af det ud når det står blank vand i 8 cm højde.
    jeg siger ikke du kan tørre det op sådan men måske en 50-100kg kan du komme af med... jeg ville bore et 10mm hul og under med en balje eller spand, lade den stå til der ikke kommer mere vand. også sejle en tur efter huldet er stoppet.

• #34   12. sep 2013 Glem hvad Torben skriver.. Det vil blive ved at dryppe og sive langsomt.. Desuden vil du skulle spartle hullet ud og det vil ikke blive godt når der bliver ved at sive vand ud.

Det samme hvis du skulle lukke det 4 kantede hul du allerede har skåret

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#35   12. sep 2013 Ved det godt ??

• #36   12. sep 2013 Søren man kan ikke dræne det helt når det har suget så meget vand og det er umuligt at tørre igen uanset hvor meget varme du sætter på. Der er kun en vej smiley

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#37   12. sep 2013 Ja det er det jeg skriver at jeg godt ved hehe ??

• #38   13. sep 2013 i misforstår mig. jeg ville dræne så meget som muligt og så sejle resten af året og lave det til vinter. måske der kommer andre ting som skal laves og de er trælse at finde til foråret...

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    aug 2013

#39   13. sep 2013 Kan måske dræne 2 liter om ugen og gider ikke bruge en båd som ikke virker som den skal så har købt mig en anden båd så jeg kan få fisket og så laver jeg trifoil sådan til og fra ??

Kommentér på:
Trifoil problem fundet ??

Annonce